Wyjazd szkoleniowy do Jury Krakowsko-Częstochowskiej 2-4.10.2009

Jesienna szkoleniowa wycieczka Łódzkiego Oddziału PTSM odbyła się w dniach od 2 do 4 października 2009 r. Zwiedzaliśmy nieznane tereny Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Pierwszego dnia zdobyliśmy szczyt góry Zborów i obejrzeliśmy Hotel Ostaniec, położony u jej podnóża.

Następnego dnia wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania współczesnego kurhanu grobowego w Karniowicach, pałacu Florkiewiczów w Młoszowej i skansenu w Wygiełzowie. Tego słonecznego dnia wspięliśmy się także na wzgórze Lipowiec, gdzie znajdują się ruiny zamku. Ze szczytu ocalałej wieży podziwialiśmy urokliwe okoliczne wioski. Niemniej uczestnikom podobały się ruiny zamku Tenczyn w Rudnie. Naszych turystów zachwyciła jednak Dolina Mnikowska, z namalowanym na ścianach wąwozu obrazem Matki Boskiej Skalskiej.

Ostatni dzień wycieczki poświęciliśmy zwiedzaniu jaskiń: Jaskini Nietoperzowej w Jerzmanowicach oraz Jaskini Wierzchowskiej Górnej w Wierzchowiu. Ujrzeliśmy także Dolinę Kobylańską, do której prowadzi droga, stanowiąca dno potoku.

Uczestnicy wycieczki stwierdzili, że warto młodzieży pokazać piękno dolinek jurajskich. Zachęcić do korzystania z noclegów w dobrze wyposażonych schroniskach szkolnych, z których sami korzystaliśmy w Olkuszu, gdzie panuje przyjazna atmosfera.

Prezes Łódzkiego Oddziału PTSM pani Marianna Strugińska- Felczyńska, podsumowując wyjazd, podziękowała wszystkim tym, którzy aktywnie włączają się w propagowanie turystyki wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Słowa uznania skierowała do osób szczególnie wspierających pracę Zarządu, czyli jego członków i ich rodzin: Marianny i Edwarda Paszke, Doroty i Zygmunta Sawko, Cezarego Piotrowskiego, Teresy Kulesza, Zdzisława Kaczyńskiego, Anny Łady, Alicji Gucajtis, Grażyny Sołoducha- Nowak, Marzeny Otto, Wandy Kruszyńskiej, Beaty Bielińskiej, dyrektorów: Teresy Socalskiej, Anny Burdyka, Jarosława Stawowskiego oraz Magdy i Teresy Grzelczak.