Wycieczka w Beskid Śląski i Żywiecki 7-10.05.2009

MELDUNEK Z WYCIECZKI

Majowa wycieczka nauczycieli z Łódzkiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych im. Lecha Kosiewicza odbyła się w dniach od 7 do 10 maja 2009 r. Podczas wyjazdu dopisała słoneczna pogoda. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy dzielnicę sanatoryjną Ustronia i Cieszyn, z pięknym Wzgórzem Zamkowym.  Spacerowaliśmy przez most graniczny na Olzie oraz przeszliśmy do Czech. Po południu dotarliśmy autokarem na Równicę, a następnie wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Czantorię. Z obu szczytów podziwialiśmy piękne, beskidzkie panoramy. Następnego dnia zwiedzanie rozpoczęło się od Muzeum Browaru w Żywcu, później oglądaliśmy Muzeum Koronek w Koniakowie, Chatę Regionalną Kawuloka i Centrum Ekologiczne w Istebnej. Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy w Wiśle, gdzie zwiedzaliśmy Pałac Prezydencki,  zapory nowej skoczni igielitowej w Malince oraz  Muzeum  Adama Małysza w centrum. Wygodne noclegi i smaczne posiłki zapewniło w schronisku PTSM „WIECHA” w Ustroniu Jaszowcu.

Pani Marianna Strugińska-Felczyńska, Prezes Zarządu z Łódzkiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych im. Lecha Kosiewicza, dziękuje wszystkim turystom za nieustanną chęć poznawania urokliwych zakątków Polski, optymizm i przyjazną atmosferę, jaka panowała podczas wycieczki. Słowa podziękowania kieruje do Członków Zarządu PTSM: Pana Edwarda Paszke oraz Pana Zygmunta Sawko, ale także Pani Wolontariusz Teresy Grzelczak.

Pani Prezes wraz z Zarządem zaprasza wszystkich, mających nieodparte pragnienie poznawania nieznanych dotąd miejsc, do przyłączenia się w szeregi Naszego Stowarzyszenia.