Wycieczka szkoleniowa na Lubelszczyznę 7-9.05.2010

Wiosenna wycieczka szkoleniowa Łódzkiego Oddziału PTSM na Lubelszczyznę odbyła się w dniach od 7 do 9 maja 2010 r.

Ze Zgierza i Łodzi wyruszyliśmy punktualnie i przed zmierzchem zawitaliśmy w bardzo ładnym schronisku PTSM w Puławach. Dzień zakończyły indywidualne spacery po okolicy. Następnego dnia, pod opieką pani przewodnik Elżbiety Bartuzi pojechaliśmy do Kozłówki. Zwiedzaliśmy tutaj Pałac – Muzeum Zamojskich z jego wspaniałymi komnatami oraz zabytkową powozownię. Melodiami z PRL-u przywitała nas Galeria Socrealizmu prezentująca pamiątki z minionej epoki. Tego dnia obejrzeliśmy jeszcze Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie, Muzeum Dom Gotycki i Świątynie Sybilli w Puławach, kościół i Domek Loretański we wsi Gołąb. Po obiedzie uczestnicy wycieczki spotkali się na wieczorze piosenki turystycznej. Ostatni dzień przeznaczony był na zwiedzanie Kazimierza Dolnego i Zamku w Janowcu. Atrakcją tego dnia był obiad na tarasie statku pływającego po Wiśle „U Bosmana”. Ze względu na ciekawą trasę i wspaniałą pogodę, wycieczkę należy uznać za bardzo udaną o czym świadczą załączone zdjęcia. Za organizację i zaplanowanie trasy odpowiedzialni byli wolontariuszka p. Teresa Grzelczak, p. Edward Paszke i p. Zygmunt Sawko. Kierownikiem wycieczki był p. Cezary Piotrowski.